Kekurangan Vitamin C Penyebab Mudah Dijangkiti Demam Dan Selsema

Dulu-dulu masa kita zaman sekolah rendah (tahun 90an) kita belajar tentang apa kesan kekurangan vitamin c.

.

Antaranya, untuk mengelakkan penyakit skurvi. Tapi, zaman sekarang bukan lagi isu tak cukup vitamin c menyebabkan skurvi.

.

Zaman sekarang, isunya ialah bila kita tak cukup vitamin c, akan menyebabkan kita mudah demam, batuk dan selsema.

.

Bukan sahaja orang dewasa kena pastikan pengambilan vitamin c yang cukup, malah kanak-kanak juga.

.

Dah 2 bulan lebih sesi persekolahan 2017 bermula. Kerap saya baca di group whatsapp kelas yang pelajar tidak dapat hadir ke sekolah kerana demam, selsema atau batuk.

.

Tahukah Anda?

Vitamin C tidak dapat dihasilkan sendiri oleh badan. Tapi badan sangat perlukan vitamin c. Oleh itu, kita harus ambil dari luar iaitu dari pemakanan. Contohnya dari oren, jagung (pastikan non gmo dan ambil mencukupi) Nak mudah, semulajadi dan selamat, pilihlah tablet vitamin c semulajadi.Bukan organik, bukan sintetik. 

.

Tablet vitamin C semulajadi dihasilkan dari sumber semulajadi dan diproses pun secara semulajadi. Tanpa melibatkan bahan kimia.

.

Sebab itu harga vitamin semulajadi lebih tinggi dari vitamin sintetik.

.

Cuma, bagusnya bila makan tablet vitamin C semulajadi Shaklee ini, ianya tidak meninggalkan residue berbahaya dalam badan.

.

Residue berbahaya ini memang tak nampak kesannya sekarang, tapi akan mengundang pelbagai penyakit bila usia makin lanjut.

.

INFO MENARIK

Tahukah anda sebiji SR Vitamin C Shaklee bersamaan 7 biji setengah buah oren termasuk kulitnya. Dan ia di lepaskan perlahan-lahan selama 5 jam!

.

Ia bersamaan 1 biji setengah buah oren setiap jam. 1 biji oren pun dah berapa ringgit kan. 7 biji dah berapa kan, betul tak? ?

.

Ini mommy punya dan yang chewable (botol hijau – boleh kunyah) untuk anak ?

.

Kanak-kanak terutamanya yang sudah bersekolah atau duduk di taska boleh amalkan Chewable Vita C. Kunyah-kunyah je ? InshaAllah, imun lebih kuat, kulit pun lebih cantik. 

.

✔ Kenapa mesti memilih Shaklee sebagai pilihan no 1?

》Terbukti HALAL

》Mendapat Kelulusan KKM

》Tiada Kesan Sampingan

》Terbukti Semulajadi Dan Berkesan

》Terbukti Selamat

》Produk pertama, Vitalea telah berusia lebih 100 tahun
.

✔ Nak Order? 

.

Anda boleh membuat pesanan secara online dengan hanya menggunakan kad debit/kad kredit. Klik pada gambar di bawah ?

.

Beli Shaklee Secara Online Kad Debit

Welcome To Shaklee Online Ordering

.

Atau 

.

Boleh hubungi saya seperti no di bawah,

☎ Whatsapp/Telegram Ell : 016-7113576

.

✔ Penghantaran ke seluruh Malaysia dan Singapura (CityLink, SkyNet, Poslaju)

.

Setiap pelanggan elnaomie.net akan menerima konsultansi sebelum dan selepas pembelian ☺

.

Nak mulakan bisnes dengan Shaklee? Boleh hubungi saya, Ell 016-7113576

.

#CODShakleeKulai #CODShakleeSenai #CODShakleeJB #CODShakleeBBU #CODShakleeSingapore #CODShakleeLarkin #CODShakleePasirGudang

9 comments for “Kekurangan Vitamin C Penyebab Mudah Dijangkiti Demam Dan Selsema

  1. February 26, 2017 at 8:17 am

    Saya memang suka vit C shaklee. Baunya sangat harum. Berkhasiat pula tu..

    • elnaomie
      March 9, 2017 at 5:59 am

      Kulit pun cantik kan kan 😄

  2. February 26, 2017 at 8:24 am

    Owhhhh tidak..gusi berdarah menakutkan.Mesti konsisten nie..keep sharing ya info

  3. February 26, 2017 at 10:44 am

    Konsisten vita C buat saya jarang demam, batuk dan selesma. Tahun lalu rasanya ada sekali ja tp kejap, sakit tak menjadi. Vita C memang best.

    • elnaomie
      March 9, 2017 at 5:59 am

      Kurang vit c menyebabkan kita senang demam, batuk

  4. February 26, 2017 at 10:47 am

    Sepanjang preggy anak ke2 dan ke3 ni, syukur belum pernah deman yang teruk dan gusi berdarah… setiap hari 2 biji vit c.

    • elnaomie
      March 9, 2017 at 5:58 am

      Vit c sebagai protection 👍👍👍

  5. Chris
    February 26, 2017 at 10:48 am

    Sejak amalkan vitamin C shaklee sy tidak mudah diserang selesema/demam walaupun ada org lain yg selesema dlm rumah

    • elnaomie
      March 9, 2017 at 5:25 am

      Sebab vit c kuatkan imun kita kan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Current ye@r *